Migracja platformy e-commerce na nowy serwer

Use-case

Zgłosił się do nas klient niezadowolony z obecnego dostawcy IT. Klient wymagał kompleksowego podejścia do obsługi jego platformy e-commerce. Miał poczucie, że obecny dostawca nie panuje nad całą skomplikowaną strukturą IT.

Jego platforma zbudowana jest na systemie Presta-Shop i stanowi złożoną strukturę gdzie :

  1. zawiera dużą ilość dodatkowych modułów rozszerzających możliwości platformy,
  2. platforma podpięta jest przez mechanizmy API do zewnętrznych systemów raportujących i magazynowo-księgowych które na bieżąco wymieniają dane,
  3. platforma posiada konfiguracje typu „multistore” gdzie działających jest kilka sklepów a wszystkie podpięte do 7 różnych domen,
  4. klient korzysta z osobnego bloga podpiętego pod kilka domen który służy do bieżącej komunikacji z klientami,
  5. wszystkie systemy działają z obsługą wielu języków.

 

Klient zgłosił się do nas z kilkoma problemami które chciał rozwiązać.

  • potrzebował szybkiego i stabilnego rozwiązania
  • pomocy w obsłudze serwera i samej platformy
  • pomocy w uporządkowaniu całej infrastruktury IT
  • optymalizacji kosztów obsługi domen i serwera
  • w miarę bezkonfliktowego procesu migracji na nowy serwer. Dla niego każda godzina nieaktywnego sklepu to wymierne straty.

Jak to wyglądało w praktyce

Ponieważ mamy doświadczenie w wszystkich wymaganych obszarach zaproponowaliśmy klientowi następująca procedurę:

Ponieważ większość operacji przeprowadzana była w tle sklep klienta nadal działał. My przeprowadziwszy wszystkie operacje równolegle.

Po pozytywnych wynikach testów mogliśmy ostatecznie zsynchronizować najnowszą wersję bazy danych i przekierować domeny na nowy serwer.

Praktycznie sklep nie działał 40 min i był to czas potrzebny głównie na import aktualnej bazy danych na serwer baz.

 

Klient był bardzo zadowolony z krótszej niż przewidywaliśmy przerwy w dostępie do sklepów.

W następnej kolejności zoptymalizowaliśmy także koszty i wygodę obsługi domen o 80% przenosząc je od wielu dostawców na jedno konto klienta u nas w firmie.

Klient już polecił nas następnej osobie.