Wdrożenia rozwiązania prywatnej chmury w biuro projektowo-budowlanym

Use-case

Zgłosiło się do nas biuro projektowe które na przestrzeni ostatnich lat bardzo rozwinęło swoją działalność. Wraz z zwiększeniem ilości klientów i projektów, wzrosła ilość pracowników oraz dokumentów wymienianych pomiędzy pracownikami w ramach projektów a także udostępnianych klientom. Zaczęły pojawiać się problemy z niedostarczeniem projektów, gubione były pliki czy zaprzepaszczane wersje projektów.

Sprawa stawała się coraz bardziej problematyczna ponieważ wprowadzała chaos i dezorganizowała pracę biura. Potrzebne było wdrożenie elementów porządkujących pracę grupową i wymianę dokumentów z klientami

Potrzeby klienta.

  • Zabezpieczenie kopii zapasowych całych komputerów. Nie tylko pliki roboczych, oraz cały system z zainstalowanymi programami.
  • Łatwe i intuicyjne rozwiązanie dla wymiany plików projektów (materiały graficzne, pliki DWG, 3D) z klientami.
  • Wymiana plików z podwykonawcami.

Wymagania klienta.

  • Potrzeba silnego uwzględnienia bezpieczeństwa oraz dla lepszego wsparcia ma to być dedykowane rozwiązanie przygotowane dla klienta.
  • Dla spełnienia wszystkich zasad RODO, zasoby usług chmurowych mają być lokowane na terenie Polski oraz firma która świadczy usługi ma być zlokalizowana w Polsce.

Jak to wyglądało w praktyce

Ponieważ mamy doświadczenie w wszystkich wymaganych obszarach zaproponowaliśmy klientowi następująca procedurę:

Jaki efekt uzyskał klient.

  • Za pomocą usługi “Prywatna chmura plików” udostępniliśmy klientowi takie możliwości jak: synchronizacja plików lokalnych z serwerem, możliwość udostępniania plików lub folderów swoim klientam czy podwykonawcami z podziałem na różne prawa dostępu do poszczególnych plików czy folderów.
  • Również każdy pracownik ma możliwość łatwego dostępu do swoich plików, chronione loginem i hasłem. Na przykład przy prace zdalnej.
  • Klient otrzymał możliwość łatwego kontaktu z partnerami czy klientami poprzez wbudowane rozwiązanie wideo-rozmów – bezpiecznego i całkowicie prywatnego rozwiązania na jego serwerze.
  • Kopie zapasowe, Harmonogram kopii zapasowych zostały tak ustawione, że jest możliwość odtworzenia pojedyńczego pliku lub folderu oraz odzyskanie całego systemu w przypadku fizycznego uszkodzenia dysku twardego. 

 

Zapewniamy klientowi wsparcie usług oraz usługę HelpDesk która zawiera wsparcie użytkowników online.